Blog

2. mei, 2016

Marketing van je boek.

Hoe doe jij dat? 
Facebook, website bloggers aanschrijven, persberichten. 
Wat zijn de beste manieren om je boek onder de aandacht te brengen.
Ik weet het nog niet.
Hieronder zie je mijn 2e boektrailer. Is dit naar jouw mening een juiste manier om de aandacht te vestigen? Misschien wel, maar waar deel je die dan? 
Aldoende leer ik marketing toepassen voor mijn e-boek. Ik heb wel wat ervaring in verkoop, maar koude acquisitie, pittig!
Ik heb een, in mijn woorden, beren-op-de- weg-mentaliteit. D.w.z. Ik overdenk veel. Misschien te veel. Zet ik de juiste stap? Wat voor reacties zullen hier op komen?
Is het allemaal politiekcorrect?
Ooit dacht ik, dat het manuscript opsturen naar een uitgever, de moeilijkste stap was. Inmiddels weet ik beter.
De kritiek, positief of negatief aanhoren, doodeng! Inmiddels kan ik ook dat wel handelen. Nee, marketing dat blijft een pittig ding. Niet wat betreft het spreken met geïnteresseerden of reclamemedia ontwerpen zoals mijn website of onderstaande boektrailer. Nee, er soms over beginnen vanuit het niets zorgt ervoor dat ik me af en toe een colporteur van ijs voel, hartje winter.

2. mei, 2016
1. mei, 2016

Wat zullen we doen vandaag?

Het zonnetje schijnt, temperatuur is aangenaam. Talloze dingen om te doen.
Ik zit aan de ontbijttafel, de kaneelbroodjes zijn zojuist verorberd en beide kinderen stuiven van tafel af om hun ding te doen.
Na ja, van tafel af, in geval van de oudste betekend dat gewoon zijn bord verruilen met zijn laptop.
Wat maakt het uit, zijn zondag toch!
Manlief is druk aan zijn geliefde visvijver, ook die heeft geen aandacht nodig.
In theorie heb ik dus alle tijd voor mezelf.
Maar dan komt het, ik hebt het constant druk, werk, huishouden, kinderen, sporten, sociale leven en daarnaast wil je lezen, schrijven, en de marketing van je boek doen.

Mijn mobiel is altijd binnen handbereik, ieder bericht of reactie, ik zit er bovenop.
Daarnaast google ik continu naar tips en tricks, maar ook vakliteratuur en wijzigingen in regelgeving in mijn vakgebied vraagt tijd.
Twitter, facebook, linkedin soms denk ik, waar ben ik mee bezig!

Ondertussen zit ik letterlijk dan misschien wel stil op de bank of een stoel. Mijn gedachten rijden over snelwegen, vliegen door de lucht, worden verliefd of verdrietig.
Daarmee doel ik natuurlijk op de personages die een plaats hebben gevonden in mijn brein en mij op alle mogelijke momenten laten afdwalen in hun verhaal.

Oh ja, ik zou met moeten focussen en alleen bezig moeten zijn met het verhaal en de personages van boek twee, schijnbaar heeft Brent, hoofdpersoon in een van de
volgende boeken daar lak aan. Hij zit op dit moment in een hotel in Duitsland en wil er graag achter komen hoe hij de vrouw van zijn dromen voor zich kan winnen.
En als dan Brent zich even stil houdt, komt Jarred om de hoek kijken, vol van zichzelf heeft hij nogal moeite om niet de show te stelen.
Meestal grijns ik om de dingen die ik bedenk om zijn enorme ego neer te zetten.
Maar gezien mijn focus mag ik hier niets van uitwerken.

Maar om terug te komen op de originele vraag, wat ga ik doen?
Strijken, poetsen, toch een paar uurtjes schrijven of nog wat marketing.
Inmiddels zit in de tuin in het zonnetje, laptop en boek op schoot.
Ik ben eruit! Ik typ deze blogpost af en ik doe helemaal niks!
Fijne zondag!

16. apr, 2016

Mensen die niet weten hoe schrijvers werken stellen de gekste vragen... een boek bedenken.. wie bedenkt zoiets! Nee, het tweede en het derde, maar ook het vierde en nog een hoop bij verhalen die ik waarschijnlijk nooit helemaal uit kan werken.. zitten al in mijn hoofd.. bij deze een foto met een citaat uit mijn tweede boek, werktitel STAGE!