2. mei, 2016

Marketing, promotie, boek aansmeren...

Marketing van je boek.

Hoe doe jij dat? 
Facebook, website bloggers aanschrijven, persberichten. 
Wat zijn de beste manieren om je boek onder de aandacht te brengen.
Ik weet het nog niet.
Hieronder zie je mijn 2e boektrailer. Is dit naar jouw mening een juiste manier om de aandacht te vestigen? Misschien wel, maar waar deel je die dan? 
Aldoende leer ik marketing toepassen voor mijn e-boek. Ik heb wel wat ervaring in verkoop, maar koude acquisitie, pittig!
Ik heb een, in mijn woorden, beren-op-de- weg-mentaliteit. D.w.z. Ik overdenk veel. Misschien te veel. Zet ik de juiste stap? Wat voor reacties zullen hier op komen?
Is het allemaal politiekcorrect?
Ooit dacht ik, dat het manuscript opsturen naar een uitgever, de moeilijkste stap was. Inmiddels weet ik beter.
De kritiek, positief of negatief aanhoren, doodeng! Inmiddels kan ik ook dat wel handelen. Nee, marketing dat blijft een pittig ding. Niet wat betreft het spreken met geïnteresseerden of reclamemedia ontwerpen zoals mijn website of onderstaande boektrailer. Nee, er soms over beginnen vanuit het niets zorgt ervoor dat ik me af en toe een colporteur van ijs voel, hartje winter.